מתלבטים בין מדפסת הזרקת דיו לבין מדפסת לייזר. קראו אודות היתרונות והחסרונות של שתי הטכנולוגיות ובחרו את המתאימה עבורכם.

איזו מדפסת תתאים לצרכים שלכם, האם מדפסת לייזר או מדפסת הזרקת דיו ? כדי שתוכלו להגיע לכלל החלטה, נסביר, באופן קצר ונהיר, מהם ההבדלים העיקריים שבין שתי הטכנולוגיות :

היתרון הגדול ביותר של מדפסות הזרקת דיו, הנו בכך שעלותן זולה מאוד ביחס אל מדפסות לייזר. יתרה מכך, מדפסות הזרקת דיו הן לרוב בעלות מימדים קטנים יותר לעומת מדפסות לייזר, צורכות פחות אנרגיה ויכולות להדפיס על מגוון רחב של סוגי מדיה. כמו כן, רוב מדפסות הזרקת הדיו מדפיסות בצבע. לעומת זאת, מדפסות לייזר הן בדרך כלל יקרות יותר, אם כי רק בטווח הקצר.

דוגמת הדפסה שהודפסה עם מדפסת לייזר

דוגמת הדפסה באמצעות מדפסת לייזר

דוגמת הדפסה שהודפסה עם מדפסת הזרקת דיו

דוגמת הדפסה באמצעות מדפסת הזרקת דיו

היתרונות של מדפסות לייזר הינם :

1. עלות אחזקה נמוכה בהשוואה אל מדפסות הזרקת דיו.

2. איכות הדפסה עילאית של טקסטים חדים וגבולות ברורים.

3. מהירות הדפסה גבוהה ביחס אל רוב מדפסות הזרקת דיו.

4. אמינות גבוהה ויכולת עבודה לאורך שנים רבות.


היתרונות של מדפסות הזרקת דיו הינם :

1. מחיר הרכישה של מדפסות הזרקת דיו הנו זול מאוד.

2. רוב מדפסות הזרקת הדיו מאפשרות הדפסה בצבע.

3. צריכת אנרגיה נמוכה מאוד בהשוואה אל מדפסות לייזר.

4. יכולת עבודה עם סוגי מדיה רבים.


אמנם, עלותה של מדפסת לייזר הינה, בדרך כלל, יקרה יותר. ובפרט אם אתם מעוניינים לרכוש מדפסת לייזר צבעונית, אך אלו אמינות יותר ומחזיקות לאורך שנים. יתרון עצום של מדפסות לייזר הנו שאף אם לא תשתמשו בהן באופן תכוף, הן תמשכנה להדפיס באותה איכות. זאת בניגוד גמור אל מדפסות הזרקת דיו בהן החרירים שבראש ההדפסה עשויים להיסתם כתוצאה משימוש מועט.

מדפסות לייזר מפיקות טקסטים חדים וברורים יותר, כך שאפילו מדפסת לייזר בת עשר שנים, תדפיס טקסטים באיכות שהינה טובה הרבה יותר מאשר רוב מדפסות הזרקת הדיו שאינן מקצועיות. ואחרון חביב, רכישה של מדפסת לייזר עתידה לחסוך לכם כסף רב, בטווח הארוך, זאת משום שעלות של טונר, פרט למקרים בודדים, הינה זולה לאין שיעור לעומת עלות מחסניות דיו או ראשי דיו.


סיכום הדברים : אם אתם מדפיסים הרבה, כדאי לכם לרכוש מדפסת לייזר משום שכך תחסכו בעלויות מתכלים, מה שמוביל להחזר השקעה מהיר. מאידך, אם אינכם מדפיסים הרבה ואתם מתכוונים להדפיס בעיקר תמונות בתדירות של פעם בשבוע לפחות, אזי רכישה של מדפסת הזרקת דיו תספק את צרכיכם.

מחפשים מדפסת ?

מדפסת משרדית או מדפסת ביתית, מדפסת בצבע או מדפסת בשחור-לבן, כאן תמצאו את המדפסת המתאימה עבורכם.