היתרון של מדפסות אלחוטיות אינו רק השחרור מן הצורך בכבלים, אלא הרבה יותר מכך. קראו אודות היתרונות של מדפסות אלחוטיות.

מחפשים מדפסת ?

מדפסת משרדית או מדפסת ביתית, מדפסת בצבע או מדפסת בשחור-לבן, כאן תמצאו את המדפסת המתאימה עבורכם.

מדפסת אלחוטית היא בעצם מדפסת רשת אשר מאובזרת גם או רק עם ממשק המאפשר לחבר את זו אל הרשת האלחוטית.

מדפסת אלחוטית מבטלת את הצורך בכבל רשת, אך האם בכך מסתכם כל ההבדל בין מדפסת אלחוטית אל מדפסת שאינה אלחוטית? שהרי עדיין נצטרך לחבר את המדפסת אל מקור מתח חשמלי, כך שהיא עדיין לא תהיה אלחוטית לגמרי.

ירידת מחירים דרסטית בעלות של טכנולוגית האלחוט, הובילה לכך שדגמי מדפסות רבים מאובזרים כעת כסטנדרט עם ממשק אלחוט. לכן, כיום, רכישת מדפסות אלחוטיות אינה מצריכה השקעה כספית ניכרת.

יתרונות מיקום ופינוי שטח עבודה :

מדפסת אלחוטית אכן מציעה הרבה מעבר לביטול הצורך בחיבור כבל רשת. למרות שגם זהו יתרון בפני עצמו, שהרי בניגוד אל מדפסת המאובזרת עם ממשק רשת קווית וממשק חיבור מקומי מסוג USB אשר ניתן למקם רק בקרבתה של נקודת חיבור לרשת או במקרה של חיבור ישיר, רק בקרבת המחשב, מדפסת אלחוטית ניתן למקם במקום המתאים ביותר ומבלי להתחשב בקרבה אל נקודת חיבור פיזית.

בפועל, מדפסת אלחוטית מעניקה לכם את הגמישות המירבית למקם את זו בכל מקום בו תחפצו, ובכך מאפשרת פינוי שטח יקר בסביבת העבודה, לטובת פריטים חשובים יותר. ניתן לומר גם כי מדפסת אלחוטית מאפשרת לכם למקם את זו בכל מקום בו היא נדרשת.

יתרונות ניידות :

מדפסות אלחוטיות אשר מאובזרות עם חיבור אלחוט ישיר, מאפשרות להתחבר אל המדפסת ולהדפיס מהתקנים ניידים כגון : טלפונים חכמים, מחשבי לוח ומחשבים ניידים, זאת ללא צורך בחיבור אל הרשת המשרדית או הביתית. חיבור אלחוטי ישיר, מגביר את רמת האבטחה עבור אורחים המעוניינים להדפיס, ומבטל את הצורך בחיבור אל הרשת או במתן גישה למחשב לצרכי הדפסה.

רוב הדגמים של מדפסות אלחוטיות, כוללים אפשרות שימוש בטכנולוגית הדפסה בענן. זו מאפשרת לשלוח עבודות הדפסה אל המדפסת, מכל מקום ובכל עת שהנכם מחוברים אל רשת האינטרנט. תכונה זו מקנה למשתמשים ניידות אולטימטיבית.

יתרונות אבטחה :

טכנולוגיות חדשניות של הצפנה ואבטחה אשר פותחו עבור רשתות אלחוט, הופכות את הרשת האלחוטית לבטוחה ומוגנת יותר מפני פריצה ודליפת מידע. לפיכך, מדפסות אלחוטיות מציעות כיום את אותה רמת אבטחה כמו של מדפסות רשת המחוברות אל רשת קווית.

יתרונות חיסכון :

מדפסת אלחוטית מבטלת את הצורך ברכישה של כבלים יקרים וכן את עלות ההקמה והתחזוקה של תשתיות רשת קווית.

יתרונות גהות ובטיחות :

מראם של כבלים וחוטים חשופים, לא רק מכער את סביבת המשרד. חוטים וכבלים חשופים גוזלים שטח יקר ומהווים מפגע בטיחותי. עומס של כבלים וחוטים יוצר בלבול מיותר בזמן שמדפסת אלחוטית מבטלת את הצורך בחוטים וכבלים, פרט לצורך בכבל חשמל.

יתרונות קלות שימוש :

התקדמות טכנולוגית והתאמת תקנים עבור רשתות אלחוט מאפשרים חיבור מהיר של המדפסת אל הרשת האלחוטית, זאת לצד קלות שימוש כשל כל מדפסת רשת רגילה.

חסרונות :

החסרונות של מדפסות אלחוטיות, מסתכמים לרוב בהפרש מחיר זעום, לעומת מדפסות רשת רגילות, ובצריכת אנרגיה שהינה גבוהה בכאחוז אחד לעומת מדפסות שאינן אלחוטיות.

יש הרואים חסרון בקיומה של קרינת אלחוט הנובעת מעצם היותה של המדפסת אלחוטית. את טענתם של אלו ניתן לקבל, אך רק בתנאי שהמשרד או הבית הנם חפים לחלוטין מהתקנים פולטי קרינה.


מסקנה :

היתרונות של מדפסות אלחוטיות, עולים באופן מובהק על החסרונות שהינם מינוריים לחלוטין. ובכל מקרה, עדיפה רכישה של מדפסת אלחוטית על פני רכישה של מדפסת רשת רגילה, אף אם אינכם מתכוונים לחבר את זו אל רשת האלחוט (זאת כדי לאפשר גמישות עתידית של חיבור המדפסת אל רשת אלחוט).