מדפסת זולה היא זולה רק נכון למועד הרכישה. אם תרכשו מדפסת זולה, תמצאו שאתם משלמים הרבה יותר מאשר אילו רכשתם מדפסת יקרה יותר.

מזה שנים רבות, מדפסות הזרקת דיו נמכרות במחירים זולים מאוד. כך תמצאו כמעט בכל עלון פרסומי, מדפסות דיו במחירים נמוכים אשר נועדו לגרום לכך שתעדיפו לרכוש את המדפסת הזולה על פני מדפסת יקרה יותר. שהרי אף אחד אינו חפץ לשלם מחיר גבוה על מה שניתן לקנות בזול.

מחפשים מדפסת ?

מדפסת משרדית או מדפסת ביתית, מדפסת בצבע או מדפסת בשחור-לבן, כאן תמצאו את המדפסת המתאימה עבורכם.

מדפסת זולה היא מדפסת יקרה. אם זה נשמע לכם לא הגיוני, קראו ותיווכחו בעצמכם.

עובדה ידועה היא כי מדפסות זולות נמכרות במחירים שהנם נמוכים מעלות הייצור והשיווק שלהן. ומדוע? שהרי, יצרניות המדפסות אינן עמותה ללא כוונת רווח.

בדיוק על כך מושתת מודל המכירות שכל מטרתו הינה להפוך את הרוכש לכזה שישלם, בעתיד הקרוב, מחיר גבוה במיוחד על טונר או דיו שנועדו עבור המדפסת הזולה שרכש.

מודל עסקי זה, נקרא Razor and Blade והוא פותח על ידי יצרניות של תערי גילוח. כך, אותה יצרנית תערי גילוח שהינה מוכרת מאוד, מציעה את ידית התער יחד עם תער בודד במחיר זול במיוחד.

כאשר הצרכן מבקש להחליף את התער שאינו חד עוד, הוא נאלץ לרכוש מארז תערי גילוח אשר מותאמים להרכבה באופן בלעדי עבור אותה ידית שרכש במחיר זול במיוחד. כך הלקוח הופך שבוי ונדרש לרכוש את מארז התערים, של אותה יצרנית בלבד. וכפי שיודע כמעט כל אדם בוגר, כאשר אין תחרות, המחיר יקר. ואכן כך, מחירו של מארז התערים הנו יקר מאוד.

אותו המודל מיושם גם על מדפסות זולות. מדפסות אלו נמכרות במחיר זול מאוד, כאשר באלו מותקן דיו או טונר בעלי תפוקה נמוכה. כך, מהר מאוד לאחר רכישת המדפסת, נדרשת רכישה של מחסניות דיו או טונר אשר נמכרות במחיר גבוה במיוחד. ומעתה ואילך מתחילה ההוצאה הגבוהה והמתמשכת עבור אותה מדפסת זולה. כי לא רק שמחסניות הדיו או הטונר עבור המדפסת הזו הנם יקרים להחריד, הם גם תוכננו עבור תפוקת דפים נמוכה יותר בהשוואה אל מחסניות שנועדו עבור דגמי מדפסות שהנם יקרים יותר. יוצא מכך כי מי שרכש מדפסת זולה, עתיד לשלם מחיר כפול ומכופל עבור מחסניות דיו או טונר בהשוואה אל דגמי מדפסות שהנם יקרים מעט יותר.

מודל Razor and Blade מיושם מזה מספר שנים גם על מדפסות לייזר זולות. כיום תוכלו למצוא מדפסת לייזר זולה, במחיר שאינו עולה על 100 ש״ח. זוהי מלכודת דבש טיפוסית, שכן מדפסות אלו מוצעות במחיר שהנו משתלם לכאורה, אך מחסניות הטונר שלהן, הינן בעלות קיבולת נמוכה במיוחד ומחירן הנו גבוה במיוחד.


מסקנה :

מדפסות זולות הן זולות רק נכון למועד הקנייה. אם תבחרו לרכוש מדפסת זולה, אתם עתידים לשלם כפול ואף יותר מאשר אילו רכשתם מדפסת יקרה יותר.