מתלבטים בין מדפסת שחור לבן לבין מדפסת צבעונית. קראו אודות היתרונות והחסרונות של שני סוגי המדפסות ובחרו את המתאימה עבורכם.

החלטה שבין רכישת מדפסת צבעונית לבין מדפסת שחור לבן צריכה להתקבל לאחר שיקול דעת רב. שכן עלות אחזקתה של מדפסת צבעונית עולה מספר מונים ביחס לעלות האחזקה של מדפסת שחור לבן. כדי להעריך את כדאיות הרכישה של מדפסת צבעונית, עלות שאינה מסתכמת רק במחיר הרכישה, עליכם להחליט האם הדפסה בצבע היא באמת חיונית עבור הצרכים שלכם. הדפסה בשחור בלבד הינה מספקת עבור הדפסה של חשבוניות והדפסה שוטפת של מסמכים יומיומיים. מאידך, למסמכים המודפסים בשחור אין את אותה השפעה מדהימה של רושם ושכנוע המתקבלים באמצעות מסמכים אשר הודפסו בצבע.

מחפשים מדפסת ?

מדפסת משרדית או מדפסת ביתית, מדפסת בצבע או מדפסת בשחור-לבן, כאן תמצאו את המדפסת המתאימה עבורכם.

דוגמת הדפסה שהודפסה עם מדפסת שחור לבן

דוגמת הדפסה באמצעות מדפסת שחור לבן

דוגמת הדפסה שהודפסה עם מדפסת צבעונית

דוגמת הדפסה באמצעות מדפסת צבעונית

היתרונות של מדפסות שחור לבן הינם :

1. עלות אחזקה נמוכה בהשוואה אל מדפסות צבעוניות.

2. יעילות מספקת עבור הדפסה של מסמכים יומיומיים.

3. אמינות עילאית.


היתרונות של מדפסות צבעוניות הינם :

1. יכולת הדפסה בצבע.

2. יכולת להדפיס בשחור בלבד.

3. התאמה להדפסת מסמכים פרסומיים, ומסמכים יומיומיים.


היתרונות של הדפסה בצבע.

להדפסה בצבע יש השפעה מדהימה של שכנוע, רושם וסימליות. מחקרים מראים כי מידע אשר הודפס בצבע הינו ברור יותר ונשמר היטב בזיכרון האנושי. זאת ברמה של 70 אחוזים יותר מאשר אותו מידע המודפס בצבע שחור בלבד. ולראיה, צרכנים מגיבים יותר למסמכי צבע מאשר למסמכים בשחור לבן.

מסמך צבעוני הנו מזמין ומושך עבור העין יותר מאשר מסמך חד גוני. מחקרים רבים מצביעים על כך שישנם סיכויים רבים יותר שאדם ירים ויקרא מסמך צבעוני מאשר אותו מסמך בשחור לבן.

הדפסה בצבע הינה מהווה סטנדרט עבור מסמכים מקצועיים ופרסומיים. זו משמשת עבור שיווק וקידום של מוצרים ושירותים. תוכלו לשים לב בעצמכם כי מסמכים המודפסים בצבע מסבים את תשומת לבכם באופן רב יותר מאשר מסמכים חד גוניים.

הדפסה בצבע מוסיפה ערך רב למסמכים. ממש באותו אופן בו עסקים, חברות וארגונים עושים שימוש במיתוג צבעים על מנת ליצור ייחודיות ומיתוג המאפיין ומבדיל אותם. לדוגמא : פחית של קוקה קולה מזוהה בכל העולם על ידי צבע אדום, כשם שפחית של פפסי קולה מזוהה באמצעות צבע בגוון כחול ייחודי. מה שמוכיח כי אנשים מקשרים צבעים ספציפיים עם מוצרים ומותגים ואף עם ריחות וטעמים.

ענפי השירותים, גם הם מבינים את חשיבות הצבעים לצרכי שיווק. לדוגמא : חברות בנקאיות נוטות להשתמש בצבעים אשר משקפים כח, מהימנות ואווירה עסקית. לכן תוכלו להבחין כי הצבעים, אדום, כחול ואפור משמשים לרוב בסמלי לוגו ובמסמכים רשמיים של בנקים.

מחקרים מדעיים הראו, באופן חד משמעי, כי שימוש עם מסמכי צבע מוביל להגברת יכולת ההבנה של הכתוב במסמך או במסר אותו הוא נועד להעביר. בדיקות פסיכומטריות הראו כי אנשים מסוגלים לאתר מידע במהירות רבה יותר כאשר המסמך מודפס בצבע, זאת לעומת מסמך שמודפס בשחור.

פלח השוק של מדפסות הצבע גדל בהתמדה בעשור האחרון, כמעט פי עשרה משיעור שוק המדפסות בשחור לבן. מחיר בר השגה לצד ההשפעה הרבה שיש להדפסה בצבע, תורמים לכך שמדפסות צבעוניות הופכות לנפוצות יותר ויותר מדי שנה בשנה בעשור החולף.


סיכום : אם אינכם נדרשים להדפסה של מסמכים פרסומיים או מסמכים הנושאים לוגו צבעוני, שהרי אז מדפסת שחור לבן תשרת בהחלט את הצרכים שלכם.