האם כדאי להשקיע בתיקון מדפסת שהתקלקלה, או שמא עדיף לקנות מדפסת חדשה. קראו מידע שיסייע לכם להחליט מה עדיף עבורכם.

מדפסות מדפיסות או מתקלקלות, אמר מי שאמר וצדק. בעבר הלא רחוק, מחירן של מדפסות היה גבוה. לכן, כאשר מדפסת ישנה התקלקלה, כדאיות ההשקעה בתיקון המדפסת נבחנה ביחס אל מחיר הרכישה הגבוה וברוב המקרים הייתה כדאיות כלכלית להשקיע בתיקון המדפסת, אף אם זו הייתה בשימוש חמש שנים ויותר.

מחפשים מדפסת ?

מדפסת משרדית או מדפסת ביתית, מדפסת בצבע או מדפסת בשחור-לבן, כאן תמצאו את המדפסת המתאימה עבורכם.

המדפסת התקלקלה. האם כדאי לתקן את המדפסת או לרכוש מדפסת חדשה?

לנוכח ירידת המחירים המהירה והבלתי פוסקת של מדפסות ובפרט לאור השינויים הטכנולוגיים, ההשקעה בתיקון של מדפסת אינה כדאית ברוב המקרים. מה גם שהמחיר הזול של מדפסות חדשות מפר את האיזון העדין של כדאיות ההשקעה בתיקון המדפסת, לעומת כדאיות ההשקעה ברכישת מדפסת חדשה. אך לא בכל מקרה.

כיום, מדפסות משמשות לתקופה ממוצעת של פחות משלוש שנים, זאת לעומת תקופה ממוצעת של חמש שנים ויותר בעבר. אין ספק כי, מדפסות אשר יוצרו בעבר תוכננו לפעול למשך שנים רבות, זאת לעומת מדפסות בנות ימינו אשר תוכננו לפעול למשך תקופה קצרה וקצובה מראש.

מדפסות סמסונג היו דוגמא מאלפת של תכנון פעולת מדפסות לזמן קצוב. כאשר רכיבי סולנואיד של מדפסות סמסונג, הגיעו עם ספוג שנועד לשכך את רעש הפעולה, אך בפועל היווה פצצה מתקתקת משום שהדבק אשר בתחתיתו תוכנן לפעפע אל תוך הספוג ובכך לגרום לכשל של מנגנון הזנת הנייר ולתקיעת נייר חוזרת ונשנית.

דוגמא נוספת, הינה של מדפסות אשר תוכננו לפעול למשך כמות הדפסות מוגדרת. וכאשר נדרשת החלפה של רכיב מסויים, כמו יחידת התכה, אז יוצא שעלות ההחלפה עולה על מחירה של מדפסת חדשה. אותו כנ״ל לגבי יחידות הדמיה שעלותן עולה על מחירן של מדפסות חדשות.

מכך ניתן להסיק כי ליצרניות של מדפסות ישנו אינטרס ברור שלקוחות יחליפו את המדפסת לאחר תקופה קצובה. וכאן נשאלת השאלה, מה עומד מאחורי הדבר? שהרי, מדפסת אשר התקלקלה לאחר שימוש לא ארוך במיוחד, תגרום לכך שהלקוח יפקפק באמינות המותג. התשובה מורכבת משום שיש להבין כי מחיר המכירה של מדפסות זולות, לרוב נמוך יותר מעלויות הייצור. מכאן שיצרנית המדפסת מוכרת את המדפסת במחיר שאינו מגלם רווח כלשהו, זאת מתוך תקווה שהלקוח ירכוש דיו או טונר עבור המדפסת, ועל מכירה זו תרוויח יצרנית המדפסת.

לנוכח התחרות בלתי פוסקת בין יצרנית המדפסת לבין יצרנים של טונרים ודיו תואמים, מתקיים מאבק בין אלו על כיסו של הצרכן כאשר יצרנית המדפסת מנסה ככל שניתן למנוע את אפשרות השימוש עם טונר תואם או דיו תואם באמצעות שבב מוטמע אשר נועד למנוע את זיהויים של אלו על ידי המדפסת. לרוב, לאחר פרק זמן של מספר חודשים, היצרנים של המחסניות התואמות משיגים פתרון באמצעות שבב אשר מאפשר מכירה של טונר תואם או דיו תואם עבור דגם המדפסת.

מכאן שפרק הזמן העומד לטובת יצרנית המדפסת עבור קצירת רווחים בגין מכירת דגם מדפסת חדש, הנו קצר במיוחד. לכן, אין זה מעניינן של יצרניות המדפסות לבנות אמון לקוח בכל הנוגע אל סדרת מדפסות רף הכניסה אשר נמכרות במחירי היצף.

הדברים הנ״ל הינם נכונים בפרט בנוגע אל דגמים זולים של מדפסות. מאידך, כאשר מדובר על דגמי מדפסות מסדרות הקצה הגבוה, הדברים האמורים מישתנים.

לעומת זאת, מדפסות מסדרות ביניים ועד הקצה הגבוה, הן כאלו שתוכננו לפעול באופן רציף ולספק אימינות מירבית. אלו הן המדפסות אשר בונות את מוניטין של יצרניות המדפסות. מחירן של מדפסות אלו, אינו זול ומאידך גם אינו יקר בהשוואה לעבר הלא רחוק. משום שאלו לא נמכרות במחירי הפסד ואף מניבות שולי רווח נאים עבור היצרניות, הן מיוצרות מחומרים ורכיבים איכותיים יותר וגם מתוכננות בהתאם.

לכן, מדפסות מסדרות ביניים ועד הקצה הגבוה, הן כאלו שברוב המקרים שווה להשקיע בתיקון שלהן. ולמרות זאת, ההשקעה בתיקון של מדפסות אלו לאחר שלוש שנות שימוש, אינו כדאי ברוב המקרים. ומדוע? משום שקצב ההתחדשות הטכנולוגית הנו מהיר מאוד, עד כדי כך שמדפסת בת שלוש שנים היא עדיין מדפסת מיושנת מבחינה טכנולוגית. מה גם שמדפסת בת שלוש אשר תוקנה, היא עדיין מועדת לכשלים נוספים של רכיבים אחרים.

לעומת מדפסות אשר בשימוש שלוש שנים או יותר, מדפסות חדשות הן בעלות יעילות אנרגטית גבוהה, לכן רכישת מדפסת חדשה עתידה להחזיר את ההשקעה בדמות חיסכון אנרגטי אשר מתורגם להפחתה של חשבון החשמל ולחיסכון כספי ניכר.


מסקנה :

מדפסות מסדרות רף הכניסה, כלומר מדפסות זולות, לא כדאי לתקן בשום מקרה בו נדרשת השקעה כספית. מדפסות מסדרות רף הביניים ומעלה, כדאי לתקן במידה ואלו נמצאות בשימוש פחות משלוש שנים. לכן ההשקעה ברכישה של מדפסת חדשה, עשויה להיות עדיפה במקרים רבים על פני השקעה בתיקון של מדפסת ישנה. שהרי מדפסת חדשה הינה עדכנית יותר מבחינה טכנולוגית, בעלת מפרטים איכותיים וגבוהים יותר, ובנוסף יותר חסכונית בצריכת אנרגיה. כך שרכישת מדפסת חדשה הינה עדיפה על פני תיקון מדפסת.